A széles abroncsos AL-KO Classic modellek kímélik a gyepet és gondoskodnak a kényelmes használatról. Az SP modellek hajtott XL hátsó kerekei a legjobb húzóerőt garantálják a fűben. A központi vagy kerekenkénti gyorsbeállításnak köszönhetően a Classic fűnyírók pillanatok alatt a kívánt vágómagasságba állíthatók. A beépített elülső hordozófogantyú nem csak akkor praktikus, ha a fűnyírót kerti lépcsőknél vagy akadályoknál meg kell emelni – rendkívüli módon megkönnyíti a szállítást és tárolást is.
Nagyon fontos: mielőtt elindítja benzines fűnyíróját, először ellenőrizze, hogy a benzintartály tartalmaz-e üzemanyagot. Amennyiben négyütemű benzines fűnyíróval rendelkezik, ellenőrizze az olajszintet (olajszintmérő pálca). Erről leolvasható az éppen aktuális olajszint.
Az indításhoz helyezze a fűnyírót egy sík felületre, ahol nincsenek kövek – még ne arra a gyepfelületre, amit le szeretne vágni. A fű megnehezítheti az indítást.
Közép-Európában 4- 6 cm az ideális fűmagasság. Akár akkus, elektromos vagy benzines a fűnyíró – ideális esetben a fű magasságának az 1/3-át kell levágni, szárazabb hónapokban inkább kevesebbet, mert a fűszálak végei kiszáradnak.
„Lefulladásról” akkor beszélünk, ha túl sok üzemanyag kerül a porlasztóból az égéstérbe. A megoldás egyszerű: csavarozza ki a gyújtógyertyát, óvatosan törölje szárazra vagy adott esetben cserélje ki egy másikra.
Ahhoz, hogy a benzines fűnyíró motorját ideálisan felkészítsük a téli napokra, először az üzemanyag tartályt kell ellenőrizni. Mivel az üzemanyag, amit hosszabb ideig nem használunk, elgázosodik és így a gyújtóképességét elveszti, ezért a tartályt ki kell üríteni. Annak érdekében, hogy a benzint az utolsó cseppig eltávolítsuk, a legjobb, ha a porlasztót addig járatjuk üresjáratban, amíg a motor magától leáll. A motorolaj cserét a motor kezelési utasítása szerint végezze el.A benzinnel hajtott fűnyíróknál a gyújtógyertyát is ellenőriznie kell. Ha ez erősen szennyezett vagy az elektródák távolsága nem megfelelő , vigye el a készülékkel együtt a szakszervizbe.