Az EasyDrive műszerfal a puha fogantyúval és a lapos kapcsolókengyelekkel rendkívül megkönnyíti a fűnyírást. Kerékhajtással a nyírás még könnyebb, a VarioSpeed funkcióval a tempó pontosan beállítható saját lépéssebességünk szerint. Vége a hátfájásnak és az ujjak becsípődésének. A vezetősínes EasyClick-rögzítésnek köszönhetően a kompakt fűgyűjtő ürítése gyerekjáték. Egyetlen kézmozdulattal, kényelmesen változtatható a vágómagasság – központilag és játszi könnyedséggel a rugó alátámasztás révén. A masszív, műanyag rögzítőszegmens véd a berakás közbeni sérülésektől. Az innovatív felépítésnek és az optimalizált léghűtésnek köszönhetően a Briggs&Stratton EXi és Instart motorok lényegesen kevesebb olajat használnak, mint más négyütemű motorok. Ezen kívül az alacsony felmelegedéstől az olaj kenőtulajdonságai jóval hosszabb ideig megmaradnak, így elegendő utántölteni és nem kell cserélni az olajat. A garázsok, kerti kamrák és pincehelyiségek többnyire kis méretűek. Ezért a Briggs&Stratton motoros csúcskategóriás fűnyírók rendkívül helytakarékosan, akár függőlegesen is tárolhatók. A beépített Upstanding-Function teszi ezt lehetővé. Az aszimmetrikus fűnyíróház kialakításnak köszönhetően a Highline fűnyírókkal falak mentén is problémamentes a nyírás, az eredmény pedig utólagos szegélynyírás nélkül is tökéletes. Beépített elülső hordozófogantyú nagyon praktikus, ha a fűnyírót szállítani vagy tárolni kell, esetleg kerti lépcsőknél vagy akadályoknál meg kell emelni. Az XXL könnyen járó kerekek könnyű előrehaladást garantálnak a fűben vagy egyenetlen talajon. A mulcs védi a talajt és gondoskodik a biológiai egyensúlyról. Ezért rendszeres időközönként minden gyepfelületet ajánlatos mulcsozni. Az AL-KO Highline-fúnyírókkal mindez nem jelent problémát – egyszerűen csak be kell rakni a mulcsozó éket és a lehető legfinomabbra összeaprítja a lenyírt füvet, amelyet természetes trágyaként bedolgoz a fűbe. Így a szükséges tápanyagok visszakerülnek a gyepbe, ami a pénztárcánkat is kíméli. A MaxAirflow-Technology használatával a lenyírt fű teljesen a gyűjtőkosár hátuljába kerül, fokozatosan és teljes mértékig feltölti a kosarat, ezért ritkábban kell üríteni. A teljesen megtelt gyűjtődoboz a beépített nyelv segítségével a maradék füvet is eltávolítja a kidobócsatornából. A MaxAirflow-Technology-val a magas és sűrű fű is könnyen nyírható, nem marad összecsomósodott fű a földön, és nem tömődik el a kidobócsatornája sem. Így a kezünk tiszta marad. A nyírás és gyűjtés mellett a Highline modellek két további funkciót is biztosítanak a mellékelt mulcsozó ék (balra) és az oldalkidobó betét (jobbra) használatával. Nagyon magas, nagyon nagy, ez az alapja a MaxAirflow-Technology működésének. A különlegesen magas acéllemez háznak és a nagyméretű kidobónyílásnak köszönhetően a gép levegőkapacitása 42%-kal nőtt a hagyományos fűnyírókhoz képest, így a vágott fű nem laposan kerül a gyűjtőkosárba, hanem magas röppályán haladva. Így a fűgyűjtő hátulról előrefelé töltődik, a kidobónyílás pedig nem tömődik el. További előny: levehető szervizfedél a fűnyíró kényelmes karbantartásához.
Nagyon fontos: mielőtt elindítja benzines fűnyíróját, először ellenőrizze, hogy a benzintartály tartalmaz-e üzemanyagot. Amennyiben négyütemű benzines fűnyíróval rendelkezik, ellenőrizze az olajszintet (olajszintmérő pálca). Erről leolvasható az éppen aktuális olajszint.
Az indításhoz helyezze a fűnyírót egy sík felületre, ahol nincsenek kövek – még ne arra a gyepfelületre, amit le szeretne vágni. A fű megnehezítheti az indítást.
Közép-Európában 4- 6 cm az ideális fűmagasság. Akár akkus, elektromos vagy benzines a fűnyíró – ideális esetben a fű magasságának az 1/3-át kell levágni, szárazabb hónapokban inkább kevesebbet, mert a fűszálak végei kiszáradnak.
„Lefulladásról” akkor beszélünk, ha túl sok üzemanyag kerül a porlasztóból az égéstérbe. A megoldás egyszerű: csavarozza ki a gyújtógyertyát, óvatosan törölje szárazra vagy adott esetben cserélje ki egy másikra.
Ahhoz, hogy a benzines fűnyíró motorját ideálisan felkészítsük a téli napokra, először az üzemanyag tartályt kell ellenőrizni. Mivel az üzemanyag, amit hosszabb ideig nem használunk, elgázosodik és így a gyújtóképességét elveszti, ezért a tartályt ki kell üríteni. Annak érdekében, hogy a benzint az utolsó cseppig eltávolítsuk, a legjobb, ha a porlasztót addig járatjuk üresjáratban, amíg a motor magától leáll. A motorolaj cserét a motor kezelési utasítása szerint végezze el.A benzinnel hajtott fűnyíróknál a gyújtógyertyát is ellenőriznie kell. Ha ez erősen szennyezett vagy az elektródák távolsága nem megfelelő , vigye el a készülékkel együtt a szakszervizbe.